Hrajme si a učme se s dětmi

Předškoláci a školáci mají před sebou řadu úkolů, které by měli postupně zvládnout. Především se učí číst, počítat, mluvit rodným jazykem i cizí řečí, komunikovat a spolupracovat s kamarády. Děti se nejraději učí hrou, a tak jim učení usnadní didaktické hry.

 

Předškoláci a školáci mají před sebou řadu úkolů, které by měli postupně zvládnout. Především se učí číst, počítat, mluvit rodným jazykem i cizí řečí, komunikovat a spolupracovat s kamarády. Děti se nejraději učí hrou, a tak jim učení usnadní didaktické hry.

Další výhodou didaktických her je rozvoj motoriky a kreativity dětí. Malé děti se například asi od čtyř let učí zavazovat tkaničky. Tkaničky se mohou nejprve naučit beze spěchu zavázat na dřevěných botičkách. A později se dostanou ke skutečnému zavazování bot.  

Učte se zavazovat tkaničkyUčte se zavazovat tkaničky

 

Chytré hry pro celou rodinu 

Do hraní didaktických her se může zapojit celá rodina – nejen nejmladší děti, ale i starší a dospělí. Velice oblíbenou rodinnou hrou se stala hra PEXESO PRO UŠI – pexeso, při kterém hráči hledají dvojice za pomocí zvuků. Hra podporuje sluch a je vhodná i pro nevidomé nebo pro děti s poruchami zraku. Na Veletrhu hraček FOR TOYS získala v roce 2010 čestné uznání. 

Snadná výuka ve škole

Někdy je toho na děti opravdu moc. Ve škole mají spoustu předmětů a někdy se dokonce setkají s učitelem, který neumí látku podat tak, aby je zaujala. Velkou výhodou při výuce je náskok, který děti získají předchozím učením v klidu domova. Při výuce už část látky znají a rychleji pochopí jednotlivé pojmy, ale i jejich souvislosti. Děti se mohou hravou formou postupně seznámit se všemi státy Evropy tím, že je umístí na správné místo na mapě – DŘEVĚNÉ VKLÁDACÍ PUZZLE – MAPA EVROPY.  

Dřevěné vkládací puzzleDřevěné vkládací puzzle

 

Školáci se mohou snadno naučit symboly jednotlivých států světa ve hře PEXETRIO . V této hře k sobě přiřazují 3 kartičky podle souvislostí (stát-vlajka a symbol státu) – PEXETRIO – Státy světa 2. Stejným způsobem si mohou v jiné sadě hry osvojit přírodopis (například bylinky). 

Děti musí učení bavit

Děti by mělo bavit objevovat, poznávat, ale i experimentovat. A my – v roli rodičů, bychom si měli najít dostatek času na jejich hru a rozvoj. Největší chybou bývá jednotvárná činnost nebo zaměstnání dítěte činností, které naopak kreativitu tlumí (například používání tabletu u nejmenších dětí) nebo několikahodinové pouštění pohádek. Děti se zbytečně nudí a stávají se pasivními

Nikdy bychom si neměli zapomenout hrát!

Jako rodiče bychom se od dětí mohli i učit. Děti si rády i jen tak hrají a relaxují. A my si s nimi můžeme občas dovolit na chvíli zapomenout na starosti a vrátit se do dětství – třeba s velkou dřevěnou vláčkodráhou.

e05b8a2203cc9a7ac5de13Vláčkodráha